Thursday, December 09, 2010

Hideg napok/Zimne dni

Aztán történik valami ami felmelegít lelket-szívet....
Csak a zene....

Anna Jantar. Cserháti Zsuzsa.

Két elragadó hang és ember, tragikus véggel.
Jantar talán a lengyel popzene csúcsa, többször járt Magyarországon. Az egyik ilyen látogatás alkalmával (valamikor a 70-es évek végén) énekelt is a Made in Hungary-n. Ekkor 4 magyar dal lengyel feldolgozását énekelte fel, valószínűleg Budapesten.
3 Kovács Kati dalt: Nálad lenni újra..., Nem kéne mondanom, De furcsa ez a világ és 1 dalt Cserháti Zsuzsától: Én leszek.


A potem coś się stanie, coś co przywróci wiarę i ciepła w duchu....
Tylko muzyka....

Cserháti Zsuzsa. Anna Jantar.

Dwoje wspaniałe ludzie, wybitne głosy i tragiczne konice.
Jantar może najwyzszy szczyt w polskim popie, kilka razy była na Węgrzech, a pod koniec lat 70-ych także występowała na festywalu pt. Made in Hungary. To byli również czasy nagrań, 4 wyselekscjonowanych węgierskich piosenek - najprawdopodobnie podczas wizyt w Budapescie.
3 piosenki od Kovács Kati (równie legenda) i 1 od własnie Cserháti Zsuzsa.


Cserháti Zsuzsa: Én leszek.... (Ja będę...)


Anna Jantar: Let me stay (Engedd hogy maradjak)

5 comments:

Przemek said...

Dziękuję za ten post. Bardzo lubię Annę Jantar i piosenkę "Let Me Stay". Jej ojciec był z pochodzenia Węgrem, dlatego zawsze lubiła przyjeżdżać do jego kraju.

Zoli said...

mam nadzieje że oryginał też się podobało, Zsuzsa Cserhati to największa piosenkarka XX. wieku na Węgrzech.

Przemek said...

Tak, oryginał też mi się podoba. :) Znalazłem u siebie jedno zdjęcie Anny Jantar z festiwalu "Made in Hungary" z 1978 r. - http://bursztynowa-dziewczyna.pl/photogallery.php?photo_id=1230
Dla węgierskiego radia nagrała też "Nálad lenni újra jó lenne" Kovács Kati po angielsku jako "Dancing In Your Arms".

Zoli said...

Dziekuje za link! :)

Wiedzałem ze tak bylo natomiast nie mogłem się dokopać do tego, ktora to była pisenka.
Masz może? :))

Przemek said...

Proszę. :) Mam tę piosenkę i mogę się nią jakoś podzielić.
Anna Jantar nagrała najpewniej na Węgrzech jeszcze piosenkę "To Give The Happiness", czyli "Żeby szczęśliwym być" po angielsku.