Thursday, August 26, 2010

Good Morning, ...! II.

Ma megint eljöttem otthonról 8-kor - egyfelől elintézni itt ügyeket csak hajnalban lehet (erről mindjárt) másfelől pedig még mindig furnak és faragnak a házon (ugye, jul. közepe óta ott van az álványzat..... de! legalább már a külső párkányt is visszarakták, ugyhogy talán-talán mostmár csak a festés....ech, nagyon remélem!).
A költözés miatt itt muszály megváltoztatni az ember illetékes adóhivatalát is - igen, egy városon belül is.... még jó hogy nem kell mindkét helyre elmenni, az új a Grodzka végén van, ami meg ugye egy tramvaj-megálló - hál'isten.
Mondjuk soha nem tartozott a napi rutinomba a hivatalba járás (majd 6 év alatt kétkézen meg tudom számolni hányszor voltam hivatali épületben....), mégis meglepődtem. Először biztos ami biztos felhivtam telefonon a varsói központi ügyfélszolgálatot - hogy, ugyan árulják már el mit is kell csinálni (megjegyezném, hogyha nincs Inda - soha eszembe nem jutott volna hogy át kell jelentkeznem), meglepetésemre, teljessen kompetens módon informáltak is, letöltöttem a dokumentumot, kitöltöttem, ma reggel pedig megjelentem a Krakkó-Óvárosi Adóhivatalban, ahol sorállás nélkül (ez egy rendkívül fontos történés errefelé!!) leadtam a papírt, a srác átfutotta, majd közölte hogy rendben, köszi! Nem igazoltatott, nem kérdezett semmit.....
A következő köröm a bankjaim lesznek, meg megint az adóhivatal, mert még mindig lógnak a 2008-as adóvisszatérítésemmel.
Kijöttem, hát 5 perc leforgása alatt, a hűvösen tiszta reggelbe, emberek nélküli Óváros, takarítók és csillingelő villamosok közé, rajtuk munkába tartó krakkóiak.

Én pedig azon gondolkoztam, hogy 5 év után pont olyan vagyok mint Ők, krakkói.....

------------------------------------

Dziś, znów wyszedłem z domu o 8ej – bo tu, załatwic sprawy mozna tylko o swicie, a ponadto nadal wiercą na mojej kamienicy (jak wiemy, od połowy lipca wisi rusztowanie – ale juz mam nowy zewnetrzny parapet, wiec mam nadzieje ze juz tylko malowanie….. bardzo mam nadzieje…..)

Jesli sie przeprowadzisz, to w tym kraju trzeba zmienic równiez urzedu skarbowego – tak, w odrebie jednego miasta równiez…. Na szczescie nie trzeba isc do obu urzedów, a nowy mam na koncu Grodzkiej, a to jeden przystanek z tramwajem – dzieki Bogu’!

Nigdy urzedy nie stanowili mi jakies szczególny cel wypraw – moge pokazac na jednym reku ile razy byłem w urzedzie, w odrebie tych 6 lat spedzonych w Polsce. No, I sie dziwiłem lekko. Najpierw dla pewnosci, zadzwoniłem do centrali w Warszawie, zeby mi powiedzeli, co mam robic. (dodałbym ze bez Indy, w zyciu bym nie pomyslał ze mam to zrobic – zmienic urzedu) pan był bardzo uprzejmy I pomocny, sciagałem document z netu, wypełniłem, dzisaj rano wmigotałem do Urzedu Skarbowego Kraków-Stare Miasto, gdzie bez kolejek (a to bardzo wazne w tym kraju!!) oddałem kartki, chłopak sprawdził, powiedzał ze OK, dzieki! Nie mamrotał i nie zadał głupich pytań……

Nastepne beda banki, I jeszcze raz skarbówka, bo nadal mi wisa z pieniedzmi z 2008.

Wyszedłem wiec, w ciegu 5 min., do chłodno-czystego rna, stare miasto bez ludzi, pośród ogrodniczek i dzwoniących tramwajów, a na nich ludzi miasta, jadących do pracy.

A Ja pomyslałem ze po tych 5 latach, jestem taki jak Oni, z Tego miasta…..


No comments: