Wednesday, May 12, 2010

Miejscowy / helyi

Mármint ez esetben krakkói.... nem szeretem ezt a cimkét és nagyon-nagyon ritkán használom (bár a címet megkaptam még valami 4 évvel ezelőtt...ech...emlékek...), eddig a két legfontosabb dolog hiányzott is hozzá.
Nem volt bérletem és lakásom se - koliban lakom a centrumban, olcsón - ezenkívűl kevéssé helyhez kötve.

aztán az elmúlt fél év sok minden hozott magával, többek közt azt hogy "leváltam otthonról" - ma már tényleg csak "üdülni" megyek haza - semmi nem köt oda hivatalossan (a fodrászomat kivéve, de a Szilvihez szerintem még Ázsiából is hazajárnék....) - ezt sokáig tartott elfogadni. No, meg azt is hogy mostmár inkább tartozom "ide" mint "oda" - az 'ide' az jelen esetben persze Kraków, ami az utóbbi hónapok utazásai során meglehetőssen vesztett bájából.

Tegnap lett hát bérletem - illetve Városi Kártyám - há'isten nem az az undormány galambos ami mindenkinek van - no, nem mintha lehetne választani (ugye, még ebben az országban is lehet saját kártyát csináltatni - más városban...).
Meg tárgyalok lakásokról....
Csak a hely nem az igazi vagy most van megint "helyi krizisem"..... remélem csak utóbbi, mert legalább 1,5 év még tutira hátravan Krakkóból....

Másrészről viszont Anka tegnap azt mondta, hogy:
"Ha így lesz (értsd:rossz), akkor majd változtatunk, még olyan fiatalok vagyunk"


W tym przypadku miejscowy w Krakowie. Bardzo nie lubie tej etykietki i bardzo-bardzo rzadko uzywam... (choc tytuł dostałem urociscie jakies 4 lata temu...ech...wspomnienia), jak do tej pory dwie - jka dla mnie - najwazniejsze rzeczy wciaz brak było do tego:
bilet miesieczny i własny lokum - mieszkam tano w akademiku w centrul - mało zwiazane z miejscem zamieszkania.

A ostatna pół roku, duzo rzeczy przyniósł - przede wszystkim to ze bardzej juz jestem w domu 'tu' niz 'tam'. To długo trwało zaakceptowac. A ten 'tu' to Kraków w chwili obecnej, który podczas ostatnich podrózy mocno upadł w moim dostrzeganiu.

Wczoraj wiec wyrobobiłem Karte miejska - na szczescie nie ten ochydny z gołebiami, nie zeby mozna był wybrac.... (choc nawet juz w tym kraju mozna to zrobic....oczywiscie w innym miejsce...)
I jestem w trakcie rozmowy o mieszkaniach....
A tylko nadzieje mam ze jest "kryzys miejsc" a nie zle wybieranie....

Z drugiej strony Anka wczoraj powiedzała:
"Jak sie zle jest, to zmienimy - jestesmy tak młode"

1 comment:

inda said...

ja, ja, Varsóban legalább 6 féle mintájú kártyából lehet választani.