Friday, September 09, 2011

Poljska u mom srcu

Azra - 1981



 
Gdanjsk osamdesete
kad je jesen rekla ne
gdanjsk osamdesete
drzali smo palceve
 
Rudari, studenti, brodogradiliste, svi mi
gdanjsk osamdesete, uzavrele tvornice
dva puta se ne salju tenkovi na radnike
nisu se usudili, pobjedili smo svi mi
 
Poljska u mome srcu
u mome srcu mazurka
Poljska nije nikad
nije nikad dala quislinga
 
Svaki dan poloneza zvoni na mojim vratima
poljski jantar, narukvice, volodjine cuke
siber u pola cijene
Papa Wojtyla i ja
gdanjsk osamdesete, redovi za novine
nezavisni sindikati, komiteti zastite
 
Gdanjsk osamdesete, uzavrele tvornice
dva puta se ne salju tenkovi na radnike
tenkovi na radnike, tenkovi na nas
 
Po polsku:
 
Gdańsk, lata osiemdziesiąte
Kiedy jesień powiedziała nie
Gdańsk, lata osiemdziesiąte
Trzymaliśmy kciuki.
 
Górnicy, studenci, stoczniowcy, wszyscy my
Gdańsk osiemdziesiąte, zawrzały fabryki
Dwa razy nie wysyła się czołgów na robotników
Nie ośmielili się, zwyciężyliśmy my wszyscy.
 
Polska w moim sercu
W moim sercu mazurek
Polska nigdy, przenidgy
nie wydała na świat zdrajcy.
 
Każdego dnia polonez dźwięczy w moich progach
polski bursztyn, bransolety, zegarki ze Wschodu
kalkulatory za pół ceny
Papież Wojtyła i ja.
 
Gdańsk lata osiemdziesiąte,
kolejki po gazety
Niezależne związki zawodowe,
komitety obrony
 
Gdańsk lata osiemdziesiąte, zawrzały fabryki
Dwa razy nie wysyła się czołgów na robotników
Czołgów na robotników, czołgów na nas.

No comments: