Monday, September 14, 2009

Zséda I.

Zséda - czyli Adrienn Zsédenyi, jedna z najlepszych i najbardzej popularnych piosenkarek węgierskich. W ostatnim czasie praktycznie jednyna, która potrafiła - i potrafi nadal - zostac na szczycie, ale nie podajac sie 'niskich lotów'.....
Piosenki na swój sposób nadal mozna uznac za 'kształcące' - przede wszystkim z powodu bogatego słownictwa, która sie pojawia w tekstach.
Osobiscie bardzo Ją lubie.

Kilka kawałków od niej: (postarałem znów pezwtłumaczyc tekst, mam nadzieje ze sie podoba...:)

Pierwszy hit, którym przebiła wszystkie mozliwe rekordy ostatnych dekad, piosenka nieco feministyczna.....;))

Gdzieś na mnie czeka pewien mężczyzna...

Gdzieś na mnie czeka pewien mężczyzna
wart wiecej niz sny
Nie Ty jestes ten, który mnie znajdzie
to co nie szukałes, juz zalezy do innego
Gdzieś na mnie czeka pewien mężczyzna
to co złamałeś, ulotnił juz
uwierze, ze nalezy mi lepszy niz Ty.

Było, bywało, ale juz koniec
Łatwo przychodził, łatwo poszedł, nie znalazł

Pamiętam, nie było dawno
jak padli na mnie fafroszki sny
które oczarowali mnie na lata
w tej dziwnej nocy.

Ale zdałem sobie sprawe,
wszystko co powiesz to tylko gry i bajki
piękne rano to nie wiecej
niz nowy rozdział.

Nie mógłbym powiedzic ładniej
uwierz mi, nie zasługujesz na mnie
I wiem ze bedzie taki, który naprawde bedzie.

Gdzieś na mnie czeka pewnien mężczyzna
wart wiecej niz sny....

Było, bywało, ale ....

Amok powoli sie podniósł,
i pojawił sie inny twarz,
tanie i chłdne serce,
którego maskujesz z usmiechem.

Wszystko co od ciebie dostałem,
to tylko kilka kłamstw
i w tej obdartej sny juz nie ma nic dobrego

Nie mógłbym powiedzic ładniej
uwierz mi, nie zasługujesz na mnie
I wiem ze bedzie taki, który naprawde bedzie.

Gdzieś na mnie czeka pewien mężczyzna
wart wiecej niz sny
Nie Ty jestes ten, który mnie znajdzie
to co nie szukałes, juz zalezy do innego
Gdzieś na mnie czeka pewien mężczyzna
to co złamałeś, ulotnił juz
uwierze, ze nalezy mi lepszy niz Ty.

No comments: